måndag, juli 20

Festivalhelg

Nu är man hemkommen och utvilad efter en mycket lyckad festivalhelg. Det blev mycket bärande och kånkande. Parkeringen var typ 3 km från campingen. (Tur att det var mindre packning på vägen hem.) Första kvällen blev det party, drack lite för mycket rosé och somnade vid halv ett tiden. Sov som en stock hela natten trots allt liv runtomkring. På lördagen tog alkoholen slut så det blev lugnt. Jag hade ju ändå utsett mig själv som chaufför på söndagen. Det regnade som faan, men hade tur att det inte regnade när banden vi ville se spelade. Jag såg 3 band. Det första var Cradle of filth, hade inga större förväntningar men det var betydligt bättre än jag trodde. Det andra bandet var The hives, riktigt bra liveband. Och det tredje var naturligtvis Metallica, riktigt riktigt bra. De nya låtarna var väl inte sådär bra, kanske för att man inte lyssnat in sig på dem. Det blev mycket skräpmat. Langos, hamburgare, pizza mm. Det var skönt att komma hem och duscha. Man luktar inte hallon efter två nätter i tält. Det blev en bra festival premiär, lagom till man är 30, men bättre sent än aldrig :)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Langoooooos! Kul att din premiär blev lyckad! Eftersom jag klockade in en sommarförkylning precis lagom till er avfärd så är jag faktiskt glad att jag inte var med, mitt onda huvud gjorde dig väldigt mycket bättre hemma i soffan än på festival! Kanske också skulle satsa på festivalpremiär före 30...
Idag har jag börjat jobba igen, och det är otroligt mycket roligare att snyta sig när man får betalt!!
Kram

Raz sa...

Kul att se Rosé Svensson i högform. :-) Bättre sen festivalpremiär än aldrig!

Anonym sa...

Jag åt 2 langos, riktigt gott. Trist med förkylning, men gutt att få betalt. kanske blir sweden rock nästa sommar?? Om du behöver hjälp med flytt eller nåt annat får du hojta så kommer vi på stört :)
ja rosé svensson var i högform, kikar fram när man minst anar det. Om inte förr så blir det i oktober när man fyller kärring :)
Kram på er

Åsa sa...

Fyller kärring...du får mig att känna mig SÅÅÅ gammal!! ;-) Men att det var 17 ÅR sen jag var på Hultsfred känns ännu värre!

Unknown sa...

Ja sweden rock känns allt mer lockande, svårt dock att veta om man kan få nåt ledigt men man kanske kan åka några dagar, endagsfestival tyckte jag lät ganska lagom till att börja med ;-)

Jag sitter och funderar på om jag kommer åka med bil nåt från Kalmar innan flytten, i så fall skulle jag gärna göra en efterlysning på flyttkartonger, kanske främst Cissi som kan sitta på några såna? Jag har inte riktigt tagit tag i det problemet ännu...
Har inom mindre än ett dygn haft 20 pårigningar om lägenheten, tycker så synd om alla som kommer bli utan den!

Anonym sa...

Pressa Jens på flyttkartonger, han kan fixa från jobbet.
Endagsfestival låter inte alls dumt. Jag får väl lite semester iallafall :)
/Jenny