onsdag, juni 17

Födelsedag

Idag fyller min pappa år. Han önskar sig ingenting så jag erbjöd mig att göra en tårta istället. (Det blir ett litet paket oxå) Jag testade lite nya fyllningar, rabarber och jordgubbs kompott och vit chokladmousse. Det kommer nog att bli gott. Det ser iallafall gott ut.



Tidigare idag var vi och kollade på bilderna efter Noras fotografering. De blev superbra. Svårt att välja. Det blev ett gäng tillslut. Inte billigt vill jag lova. Tur att våra föräldrar betalar sina kort själva.
Nu är det bara 2 dagar kvar till midsommar. Det ska bli kul. Hoppas att vädret håller i sig, vore trist om det regnar hela dagen. Jens föräldrar erbjöd sig att vara barnvakt på midsommar. Nu blir det party för min del oxå :) Jag behöver nog inte så mycket efter nästan 2 vita år. Kanske tagit nån cider eller drink men nu blir det party!!!!

3 kommentarer:

Malin sa...

Ojoj, party!! Då blir det sill o snaps alltså ;-) Jag har hört att Jens ska ge sillen en sista chans!

Härlig tårta! Jag har också bjudit på tårta idag, semsterfika. Inte så avancerad fyllning som din (låter väldigt gott, både för sig och ihop!) utan faktiskt bara en botten av ckolkadkaka och nötmaräng täckt av grädde persikor, hallon o jordgubbar. Jag tycker själv att dekoreringen är det roligaste (och viktigaste) med att göra tårta :-)

Imorrn har jag en lattjo dag med bara resa till Linköping och ett roligt möte, sen börjar det: fyra veckors lättja, bad, skoj och fest!
Att börja semestern med midsommar är helt enkelt perfekt!
Ses snart, med sill o snaps :-)

Raz sa...

Oooooooooooooooooo! :)

Anonym sa...

Party party!!
Härligt att du kan vara med och festa lite. Nu får du ju se till att passa på medan du kan:-) Ska bli kul att träffa er alla.
Kramar!
/ Frida