måndag, maj 25

Vilken färg??

Har ett lite problem med att välja färg till hallen. Nu ska det målas igen :) Jag har tröttnat på den röda färgen. Det kommer att bli vitt eller kakao (samma färg som där vi har matsalsbordet). Vad tycker ni ?? Jag vet inte vad som blir bäst.
När vi flyttade ut Nora från vårt sovrum ändrade vi om därinne. Måste måla lite där oxå, det blir nog samma färg om jag kommer ihåg vad den heter (det var ju 3 år dedan vi målade där).

Igår satt vi i kö på ölandsbron :( Det hade tydligen varit en krock på bron. I tidningen sa de att det stod still 30 min. Det stämmer inte. Det tog mer än 1 timme att ta sig till Kalmar. Jag hade en upprörd passagerare i baksätet. Han satt och svor som bara den.

7 kommentarer:

Cissi sa...

Vitt, jag håller på vitt - jämt :)

Malin sa...

Även jag är svag för vitt!

Rasmus rapporterade igår eftermiddag "det är kö på bron, och J&Js som skulle till fastlandet och grilla..." Så vi tänkte på er! Tänk vad man kan veta med internet nuförtiden... ;-)

Anonym sa...

Ja internet är bra :) Tack för era synpunkter. Lutar nog lite mer åt vitt just nu då.
jenny

Åsa sa...

...jag trodde den upprörda passageraren var en liten tjej - men där hade jag fel! :-) Jens kan tjura han oxå!

Raz sa...

Vitt, vitt, det tenderar att bli lite mörkt i hallen annars.

Jens: du får se det såhär. Du var inte med i krocken.

Anonym sa...

Angående Hallfärger överlåter jag det till de som vet (tror sig) veta bäst! ;)

Men när det 1 1/2 timme efter en krock på bron är köer förbi macken och åt andra hållet till Ölands köpstad blir man måttligt förbannad! Att en kö står HELT still i 20 minuter när det fritt körfält så kokar det över. Och när man sen blir stående helt still på högbrodelen för att vissa trafikvandaler skall byta fil 7 gånger & tränga sig emellan & att när turistpacket hellre glor överallt utom på vägbanan är hjärtinfarkten nära...

Jag är ju som sagt för 10 års fängelse om man inte blinkar innan/ i en rondell...igår var det dödsstraff på många kan jag säga!

/Trafikpolisen

Anna sa...

Efter att ha sett vårt hus är det väl inte så svårt att gissa vad jag röstar på...Nordsjös Stockholmsvit är fantastiskt fin ;o)

Beträffande köerna på bron konstaterar jag bara att det är skönt att inte bo på ön längre, hörde dessutom att bron ska lagas igen. Hoppas innerligt att ni slipper de förhatliga småbroarna som gjorde varje bilresa till en mardröm.