söndag, maj 25

Helgen i korthet

I lördags var vi och handlade på köpstaden. Jens skulle ha cigg och jag betalade, tjejen i kassan frågade om leg. Ser jag ut att vara 17 ??? Nej det gör jag inte. Lite rynkor och grått hår har man inte vid den åldern !!!
Det blev lite grill på kvällen. Hade köpt pepparbiff, klyftpotatis, majskolvar och sallad. Det var lite pip och gnäll när vi skulle tända på. Jag hade sagt att vi hade grillkol hemma, men inte tillräckligt tydligen. Biffarna blev genomstekta och det var jättegott. Jag har en tendens att säga att vi har saker hemma som vi inte har. Inte poppis hos Jens. Min kusin (Li) är tydligen likadan så det ligger kanske i släkten.
Senare på kvällen blev det eurovision och lite gottis. Kul att ryssland vann, de har aldrig vunnit innan. Det var inte den bästa låten och absolut inte den sämsta. 75 cent och Spanien var inga höjdare direkt.

Idag (söndag) har det rensats ogräs och vattnats. Jens fixade ogräset mellan plattorna ( det absolut tråkigaste).
Vi tog en tur till Kalmar outlet och Växer. Köpte 2 par skor för 98:-, billigt billigt. På Växer blev det blommor till altanen och en grupp till Jens mamma.
Sen bar det ut till Linsdal ( till Jens mormor och morfar). Det blev smörgåstårta och fika. Riktigt gott, slapp laga mat idag oxå :)
Nu ska det bara slappas och kollas på tv resten av kvällen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev oxå tillfrågad om leg när jag skulle köpa cig till Salle..."är du tillräckligt gammal" sa den högst 20-åriga kassörskan....JA MKT sa jag surt (visade inte leg...)
Fyller 34 snart....

Jenny sa...

Hahaha. Jag visade fram mitt leg. Kassören tyckte att det var lite pinsamt. Får visa på systemet oxå. Men det är väl bra att man inte se så gammal ut, hoppas att det håller i sig :)